Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Πρωινό : ίσως το σημαντικότερο γεύμα
Κατηγορία: Συμβουλές/Ερωτήσεις

Ακούτε συχνά ότι το πρωινό είναι ένα πολύ βασικό γεύμα. Ας δούμε το γιατί.

Στους περισσότερους ανθρώπους ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (BMR) ξεκινά το πρωί από τα χαμηλά νυχτερινά επίπεδα κι αυξάνει κατά τη διάρκεια της ημέρας με κορύφωση τις πρώτες βραδινές ώρες (19:00 με 22:00). Ένα καλό πρωινό κατά προτίμηση ζεστό, αυξάνει σημαντικά το επίπεδο καύσεων όλη την ημέρα. Ειδικά αν έχει προηγηθεί γυμναστική, τα επίπεδα του BMR προσεγγίζουν τη μέγιστη τιμή σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ένα καλό πρωινό περιλαμβάνει υδατάνθρακες (1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές), πρωτεΐνες (αυγό ή σκέτα ασπάδια, τυρί με λίγα λιπαρά, μανιτάρια, αλλαντικά με λίγα λιπαρά, κυρίως γαλοπούλας) και γαλακτοκομικά (ένα γιαούρτι ή γάλα με 1.5 ή 2% λιπαρά)

Έρευνες συνδέουν την αποφυγή του πρωινού με καρδιοπάθειες κι άλλες ασθένειες.