Μαριάννα Βλάχου
A
A
A
 
 
 

Ισογλυκαιμική διατροφή
Κατηγορία: Ειδικά θέματα διατροφής

Ισορροπημένη διατροφή

Η ισορροπία στη διατροφή επιτυγχάνεται με την κατανάλωση απλών και συνηθισμένων τροφών, λαμβάνοντας, ωστόσο υπόψη, τη σωστή κατανομή στην πρόσληψη ενέργειας (δηλαδή θερμίδων) μεταξύ υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λίπους. Αυτό δε σημαίνει ότι θα δημιουργήσετε κάποιο μαγικό συνδυασμό τροφών που δεν παχαίνουν. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

Ιδανικά, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε κάθε μέρα προέρχονται :

50-55% από υδατάνθρακες

20% από πρωτεΐνες

25-30% από λιπαρά

Τα παραπάνω νούμερα είναι ενδεικτικά και μπορούν να αναπροσαρμοστούν βάσει του τρόπου ζωής, του ιατρικού ιστορικού και των ειδικών προτιμήσεών σας.

Το σκεπτικό σας πρέπει να είναι ότι σε κάθε γεύμα πρέπει να καταναλώνετε ισορροπημένα. Φυσικά και δεν χρειάζεται να μετράτε κάθε μπουκιά που τρώτε.

Αν ξαναγεμίσετε το πιάτο σας επειδή πεινάτε ή γιατί τρώτε το αγαπημένο σας φαγητό καλά κάνετε αρκεί να μην τρώτε μια σκέτη μακαρονάδα.

Μετρήστε με το μάτι ή την παλάμη σας.

Σε κάθε γεύμα πρέπει να καταναλώνετε ένα κομμάτι τροφίμου πλούσιου σε πρωτεΐνη όσο η παλάμη σας χωρίς τα δάκτυλα. Τονίζουμε ότι όλα τα γεύματα πρέπει να περιέχουν πρωτεΐνες.

Επίσης, σε κάθε γεύμα πρέπει να καταναλώνετε ποσότητα όση περίπου δύο παλάμες από λαχανικά ή όσπρια.

Σε ένα μόνο γεύμα την ημέρα μπορείτε να προσθέσετε 1/2 παλάμη από υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη

Αναφορικά με τα λίπη πρέπει να προτιμάτε τα ακόρεστα, που βρίσκονται στα ψάρια ή είναι φυτικής προέλευσης.

Tip : Τα κορεσμένα λίπη, αυτά δηλαδή που πρέπει να αποφεύγουμε, σε θερμοκρασία δωματίου είναι σε στερεή κατάσταση.

Αποφύγετε το αλκοόλ. Αλλιώς ένα ποτήρι κρασί μετά το μεσημεριανό ή το βραδινό είναι αρκετό.

Η ισογλυκαιμική διατροφή δεν είναι μια δίαιτα αδυνατίσματος. Αποτελεί τη βάση μιας ασφαλούς και υγιεινής διατροφής, με την οποία θα παραμένετε πάντα κοντά στο ιδανικό βάρος.